بهگزارش میراثآریا به نقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خوزستان، جمال عامرینسب هفتم اسفندماه 1401 با اعلام این خبر افزود: در راستای تفویض اختیارات مقام عالی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به مدیران کل استانی، امکان صدور کارت راهنمایان گردشگری با خرید دستگاه چاپگر کارت و با صرف اعتبار لازم، محقق شد.
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایهگذاری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خوزستان افزود: با خرید این دستگاه، هماکنون فرآیند صدور و تمدید کارت راهنمایان گردشگری استان با بهروزرسانی سامانه "سادرا" انجام میشود.
او تأکید کرد: این اقدام مهم باعث نظارت بیشتر بر راهنمایان و ارتباط مستحکمتر این راهنمایان با ادارهکل میشود.
عامرینسب ادامه داد: باتوجه به توسعه گردشگری و معرفی جاذبهها و قابلیتهای تاریخی و طبیعی نقاط مختلف استان که زمینه برنامهریزی و حضور گشتهای گردشگری را فراهم آورده، در حال حاضر تعداد 106 راهنمای کارتدار داخلی و بینالمللی در استان خوزستان فعالیت دارند.
او بیان کرد: صدور کارت راهنمایان پس از ثبتنام در سامانه، دریافت استعلام، بارگذاری مدارک و مصاحبه کمیته فنی راهنمایان انجام خواهد شد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/